پایان مسالمت‌آمیز نزاع طایفه‌ای بعد از  36 ساله در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4063001
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

پایان مسالمت‌آمیز نزاع طایفه‌ای بعد از  36 ساله در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پرونده بعد از ۳۶ سال با سه فقره قتل با ورود دادگستری استان، شوراهای حل‌اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش، روسای شعب 16 و 12 دادگاه تجدیدنظر، روحانیون و ریش سفیدان و بزرگان دو طایفه با سازش خاتمه پیدا کرد.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی 19 خرداد در جلسه سازش سه فقره پرونده قتل اظهار کرد: دستگاه قضایی یک وظیفه قانونی در راستای اجرای احکام الهی برای برقراری نظم در جامعه دارد و آن چیزی است که در پرونده اتفاق می‌افتاد و از طرفی یک وظیفه شرعی، انسانی، اخلاقی و دینی دارد و آن پیش قدم شدن در این امور خداپسندانه است.

عتباتی بیان کرد: قصاص حکم الهی و حق شرعی و قانونی اولیای دم بوده که خداوند آن را برای جلوگیری از انتقام‌جویی برقرار کرده ولی از طرف دیگر در آیات متعدد قرآن به سازش تاکید شده و آن را بهتر از انتقام می‌داند.

وی با اشاره به موضوع قتل‌ها انجام شده افزود: منشا این سه قتل یک رفتار هیجانی بوده که در سال ۱۳۶۴ بر اثر اختلاف ملکی صورت گرفته و با کینه‌توزی و دشمنی ادامه داشته و در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۹ منجر به وقوع قتل‌های دیگری شده و اگر بنا باشد این کینه‌توزی‌ها ادامه پیدا کنند این انتقام جویی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و خانواده‌های بیشتری داغدار خواهند شد.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از خانواده‌های اولیای دم که با بزرگواری خود در این امر خداپسندانه پیش قدم شدند و از همکاران و علما و بزرگانی که در این صلح و سازش پر برکت نقش داشتند تقدیر می‌کنم و امیدوارم که این سازش خشنودی خداوند متعال و خیر و برکت برای خانواده‌های اولیادم را در پی داشته باشد.

وی گفت: در پایان اولیای دم رضایت خود را اعلام و این پرونده بعد از ۳۶ سال با سه فقره قتل با ورود دادگستری استان، شوراهای حل‌اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش، روسای شعب 16 و 12 دادگاه تجدیدنظر، روحانیون و ریش سفیدان و بزرگان دو طایفه با سازش خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha